|
SpellForce Forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek1306
Skrytopisarz
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:01, 23 Lip 2010 Temat postu: Uzdrawianie jednostek+wolne punkty umiejętności |
|
|
Witam
Mam takie pytania:
1.Czy jednostka jednej rasy może uzdrawiać drugą jednostkę innej rasy?
np. kapłan ludzi może uzdrawiać łuczniczkę elfów?
2.W kampanii ZŚ mam wojownika lekkozbrojnego(10lvl, Cień Drzew)
Oto jego umiejętności:
Lekkie uzbrojenie(5)
Lekka broń sieczna(5)
Lekki pancerz(5)
Jak łatwo zauważyć, mam wolne punkty umiejętności(5 p.)
W co je dawać?
I jeszcze jedno:
Jestem w Cieniu Drzew i mam jako broń 2x taniec płomienia:
Wymagania: lekka broń sieczna 3
Parametry: obrażenia 4-10, szybkość 110%
Zaklęcie: wybuch ognia
Czy na tym etapie znajdę jakąś lepszą broń?
Z góry dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grzesiek1306 dnia Pią 12:32, 23 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Vinrael
Mocarz klawiszy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 479
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:15, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
1. Oczywiście, czemu nie? Nie jestem pewien, co do ras przeciwstawnych, ale wątpię.
2. Cóż, z pewnością musisz pozostać przy tym, aczkolwiek rozwinąć możesz wszystkie umiejętności lekkiego uzbrojenia, bo na 50 poziomie, każdą będziesz miał na 20. Nie tworzyłem hybryd lekkiego uzbrojenia z czymś tam innym, więc tu raczej nie pomogę. Jak z resztą wolisz, możesz olać broń drzewcową (zadaje małe obrażenia i nie jest w stanie swoją szybkością spowodować niemożność ataku u wroga) i broń obuchową, zainwestować w tarcze, czy jakąś magię, ale cztery cechy do rozwijania... czy ja wiem, warto zmarnować sobie postać?
3. Żartujesz? Hell yea! Mam wręcz stuprocentową pewność, że znajdziesz coś dużo lepszego. Rozdaj pozostałe pkt. umiejętności i się jakoś lepiej dozbrój. Poszukaj w Szarogórzu, czy odwiedź kupców, których już spotkałeś. Rozwijając zwinność i zręczność, szukaj pancerzy podnoszących głównie siłę i wytrzymałość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemmir
Zaklinacz słów
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-ń/Catalunya
|
Wysłany: Pią 12:52, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
1. W kampanii jednostki innych ras mogą się wzajemnie uzdrawiać. W grze swobodnej jak grasz nawet z kolegą w jednej drużynie (tylko tak się da tam grać ) to jego jednostki nie będą uzdrawiały Twoich, to samo dotyczy aur.
2. Hmm... Powiem tak: zrób go do końca jako lekkiego woja, a później zobaczysz ile ptk cech i umiejętności Ci zostało i możesz się pokusić o dorzucenie czegoś (przy czym na pewno nie rozwiniesz już tego na 20, max to jest chyba 12 - zależy od tego jak postać jest rozwijana). Tak jak pisze Vin, nie warto teraz inwestować, bo jeszcze sobie zepsujesz postać.
3. A tu się akurat z Vinem nie zgadzam. Wg mnie jest to chyba najlepsza na tym etapie broń (cóż mogę być subiektywny, bo po wersji clickowej mam sentyment do tej broni, bo miała zajebiste staty ). Ale oczywiście poszukać Ci nie zaszkodzi u kupców. Ja tą broń wymieniłem dopiero na Ostrze Dusz, czyli trochę ją ponosiłem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vinrael
Mocarz klawiszy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 479
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:48, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Przemm:
2. Jeśli zrobi do końca, jako lekkiego woja, to najwyższy poziom umiejętności, jaki będzie mógł potem rozwijać, to zero, bo nie będzie miał już pkt. umiejętności do rozdania. W ostateczności, jeśli się nie zdecydujesz na broń drzewcową (beznadzieja totalna) i lekką broń obuchową (czy ja wiem, w sumie, ma sporo efektów magicznych), to zainwestuj w ciężkie uzbrojenie. W Cieniu Feniksa będziesz mógł przebijać wrogów włóczniami, aczkolwiek cztery statystyki do rozdania... no nie wiem, Twój wybór.
3. IMO statystyki całkiem normalne, te bronie dałem swojemu bohaterowi i jakoś nie płakałem, gdy wymieniałem je na coś lepszego. Ostrze dusz? Różnica chyba kolosalna, między obiema...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemmir
Zaklinacz słów
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-ń/Catalunya
|
Wysłany: Pią 14:24, 23 Lip 2010 Temat postu: Re: Uzdrawianie jednostek+wolne punkty umiejętności |
|
|
grzesiek1306 napisał: |
2.W kampanii ZŚ mam wojownika lekkozbrojnego(10lvl, Cień Drzew)
Oto jego umiejętności:
Lekkie uzbrojenie(5)
Lekka broń sieczna(5)
Lekki pancerz(5) |
2. Masz racje Vin. Trochę źle się wyraziłem. Chodzi mi o to, że jeśli rozwinie go w takiej formie jak podał na maxa, czyli nie doda lekkiej broni drzewcowej i obuchowej to zostanie mu 20 ptk do rozdania. Hmm... wydaje mi się, że albo ciężkie uzbrojenie albo może biała magia-zdrowie (pod warunkiem, że starczy ptk, bo nie wiem dokładnie jak rozdałeś punkty cech).
3. Mówiłem, że w stosunku do tej broni nie jestem obiektywny .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sargon
Zbrojny w klawiaturę
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:35, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
1. Jasne, że tak, lecz co do ras przeciwstawnych, wręcz przeciwnie, ponieważ uzdrowiciel rasy ludzi, zaatakuje orka, czy mrocznego elfa, nawet tego z monumentu.
2. Najlepiej władować te punkty w magię żywiołów - ziemię. Rozkład z tej dziedziny zmniejszy obronę przeciwnika ( może nie aż tak bardzo, ale przynajmniej trochę ), a opoka zapewnia ochronę przed atakami, dopóki, przeciwnik nie zada odpowiedniej ilości obrażeń ( co jest dość przydatne dla lekkozbrojnego woja, ponieważ nie jest on zbyt wytrzymały ). Możesz też spróbować tego co napisał przemmir czyli biała magia - zdrowie. Gdy poziom życia spadnie nisko, można się uleczyć, lub po prostu rzucić aurę uzdrawiającą ( która jest skuteczniejsza, bo czasem przeciwnicy walą tak mocno, że avatar przerywa rzucanie czaru, a aura uzdrowi bez takiego ryzyka ).
3. To już zależy, czy chodzi Ci o broń jednoręczną, czy też broń dwuręczną. Jeśli jednoręczna, to w Ostrej Skale, zdobywa się topór pewnego minotaura ( nie pamiętam imienia ), który zadaje dość duże obrażenia ( a trzeba na nią lekką broń sieczną ) oraz wybuch ognia poziomu bodajże piątego, innych broni nie pamiętam. Jeśli zaś dwuręczna - czasami możesz się natknąć na broń o nazwie "zwykły dwuręczniak", zadający 8-12 obrażeń, wymóg Lekkie Uzbrojenie 4 lub Ciężkie Uzbrojenie 4, wypada losowo, najczęściej ze zwłok orków, lub też można kupić, w Szarogórzu od któregoś kupca, bodajże od tego, który stoi koło Sentosa ( jest tam kobieta i mężczyzna, którzy coś sprzedają ).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sargon dnia Pią 17:36, 23 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzesiek1306
Skrytopisarz
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:00, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sargon
Zbrojny w klawiaturę
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:26, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Żeby nie było, miałem na myśli Białą Magię - Zdrowie, albo Magię Żywiołów - Ziemię. Żeby władować wszystkie punkty i mieć wszystkie umiejętności na poziomie maksymalnych, możesz rozwijać ich tylko 5, czyli oprócz Lekkiego Uzbrojenia, ładujesz w zdrowie albo w ziemię, na 30 poziomie powinieneś mieć 12 poziom wszystkich umiejętności.
[quote=Vin]Cóż, z pewnością musisz pozostać przy tym, aczkolwiek rozwinąć możesz wszystkie umiejętności lekkiego uzbrojenia, bo na 50 poziomie, każdą będziesz miał na 20.[/quote]
Nie musi rozwijać wszystkich umiejętności lekkiego, jeśli nie władował w czwartą. Jak widzisz, ma on 3 umiejętności i jeśli właduje, w którąś z magii, to może jeszcze władować w któryś typ tej magii i będzie miał ich 5, a na 30 poziomie jak pisałem, będzie miał każdą umiejętność na 12, a na 50 zaś ( tego już nie pisałem, nie jestem pewien czy autor tematu ma ZE ) na 20. To tyle. Z tego co widzę, to chyba temat można zamknąć ( problem rozwiązany ), więc proszę o zamknięcie tematu przez admina.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vinrael
Mocarz klawiszy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 479
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:02, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Nie tak szybko, kolego (wtf?):
Cytat: |
Żeby nie było, miałem na myśli Białą Magię - Zdrowie, albo Magię Żywiołów - Ziemię. Żeby władować wszystkie punkty i mieć wszystkie umiejętności na poziomie maksymalnych, możesz rozwijać ich tylko 5, czyli oprócz Lekkiego Uzbrojenia, ładujesz w zdrowie albo w ziemię, na 30 poziomie powinieneś mieć 12 poziom wszystkich umiejętności. |
A policzyłeś wszystkie pkt. cech? Z moich obliczeń wynikło, że do przeznaczenia (na 30 poziomie) będzie miał 175 pkt cech, a aby uzyskać taki poziom umiejętności, jaki opisałeś, będzie musiał rozdzielić 290(!), lub 260(!) pkt. zależnie od wyboru magii. [link widoczny dla zalogowanych]
Tak więc, o ile się nie pomyliłem, to nie ma szans, by uzyskać coś takiego. Hmm... chyba się pomyliłem, niech ktoś mnie sprawdzi, bo nie myślę trzeźwo dzisiaj ;D
Cytat: |
Nie musi rozwijać wszystkich umiejętności lekkiego, jeśli nie władował w czwartą. Jak widzisz, ma on 3 umiejętności i jeśli właduje, w którąś z magii, to może jeszcze władować w któryś typ tej magii i będzie miał ich 5, a na 30 poziomie jak pisałem, będzie miał każdą umiejętność na 12, a na 50 zaś ( tego już nie pisałem, nie jestem pewien czy autor tematu ma ZE ) na 20. To tyle. Z tego co widzę, to chyba temat można zamknąć ( problem rozwiązany ), więc proszę o zamknięcie tematu przez admina. |
Czytaj ze zrozumieniem! Napisałem, że musi pozostać przy tym, co już ma, a jak chce, to może rozwijać resztę. Idąc dalej, jeśli moje obliczenia są poprawne, znowu nic nie wyjdzie z Twojego rozdawania statystyk, bo będzie miał do rozdania 275, a by wszystkie umiejętności wymaksować, musiałby wziąć z nieba dodatkowe 151, bądź 149 (chyba).
EDIT: Nie uwzględniłem 30 początkowych pkt. umiejętności. Dalej chyba mam niepoprawne obliczenia, choć swoją drogą, co to za metoda, Przemm? ;>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vinrael dnia Sob 20:15, 24 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemmir
Zaklinacz słów
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: P-ń/Catalunya
|
Wysłany: Sob 19:24, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ja już nie wiem jak Wy to liczyliście, ani czy ja sam dobrze liczę, ale OK spróbuję...
Liczę to wszystko dla postaci na 50lvl, ponieważ jest to poziom docelowy. Jeśli ma być dla 30lvl to albo sam spróbuj sobie policzyć (wtedy nie bd już miał żadnych problemów z tworzeniem postaci) albo zwróć się do mnie, a chętnie Ci pomogę w razie jakichkolwiek problemów.
1) Postać na 50lvl:
# Lekkie Uzbrojenie
- Lekka broń sieczna
- Lekki pancerz
# Magia Żywiołów
- Ziemia
102+100+112+112=426
426-100=326
326-275=51
Dla takiej postaci, która ma mieć wszystko na 20 zabraknie 51 ptk cech.
2) Postać na 50lvl:
# Lekkie Uzbrojenie
- Lekka broń sieczna
- Lekki pancerz
# Biała Magia
- Zdrowie
102+100+102+92=396
396-100=296
296-275=21
Jak widać zabraknie zatem 21 ptk cech.
PS: wydaje mi się, że wszystko jest dobrze i że nigdzie się nie pomyliłem. Jeśli tak to piszcie, a wszystko poprawie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez przemmir dnia Nie 0:28, 25 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|